Thursday, March 4, 2010

Pak Pandir dan Pak kadok

ceta ni mengisahkan 2 kawan baik dlm dunia ni...kawan baik yg dimaksudkan ialah pak pandir ngan pak kadok.mungkin disebabkan nama keduanya bermula ngan PAK memyebabkan mereka ni tak boleh dipisahkan oleh keakraban.
kedua2nya merupakan lepasan sekolah tinggi luar negara dan baru sahaja nak mencari keja..tak kira la keja apa yg ptgnya halal.suatu hari mereka pun pegila enterview kat satu syarikat yg ternama..malangnya syarikat tu hanya mahukan seorang jer pekerja.so,mereka be2 tu pun ditapis untuk memilih siapa ka yg plg layak untuk bekerja kat syarikat tu.syarat nyer senang jer,siapa yg plg datang ke oppis sebelum jam lapan pada keesokan nya automatik bejaya dan akan dipilih.
maka keesokan harinya,bos punya syarikat terpaksa la menunnggu slama berjam2 sehingga jam menunjukkan jam 10.00 barula btang hidung mereka kelihatan.Dengan muka yg merah dan coklat,BOSS bertanya kepada pak kadok
BOSS:boleh pakcik kadok cetakan ngan i kenapa dan mengapa pakcik kadok lewat dua jam?
KADOK;sebenarnya tadi,masa saya kat lif tiba2 bekalan eletrik terputus dan saya terpaksa menuggu sehingga semuanya ok..
BOSS: ok saya terima alasan tu.macamna plk ngan awak pak pandir?
dengan selamba pandir menjawab>>
PANDIR:macmni cetanya boss;tadi masa saya naik tangga bergerak,tiba2 bekalan elektrik terputus dan saya terpaksa menunggu sehingga ok...

Sumber: jenaka dot kom

No comments:

Post a Comment